BMW M 235i Racing — новый класс для VLN
Отличная новость в 2014 году ждёт всех любителей автомобилей BMW.Баварцы проявили инициативу и решили представить с 2014 года в VLN собственный CUP класс, в котором будут участвовать BMW M 235i Racing CUP. Стоимость спорткара в Германии - от 60 000 евро (плюс 19% НДС) получается около 70 000 евро.
Автомобиль будет оборудован трёхлитровым TwinPower Turbo двигателем мощностью в 333 лошадиные силы.
Помимо VLN можно будет так же принимать участие и в 24-часовой гонке Нюрбургринга.
После нового года должны быть анонсы.
механический дифференциал, каркас, ABS, задний привод. Кузов будет шире за счет колесных арок, ну а на передке будет спойлер для лучшей аэродинамики.
Моноподвеска H&R - никаких самостоятельных изменений.
Грамотные инженеры, проверенные технологии, всё немецкое, партнёры с ведущими автопроизводителями - вот и подвеска получается правильная.
В частности, в сериях DTM, VLN.
В DTM и Mercedes AMG едут на пружинх H&R.
Так что, это многолетний опыт и сотрудничество.
https://www.facebook.com/pages/HR-Russia/218455004869068
Пардон, вырвалось.
Правильно сказано, что на него нет регистрации, если это чистый трек-тул (то есть документы ONS паспорт). Если можно будет юзать на общих дорогах, то тогда надо уплатить подоржный налог и страховку.
................
From 2014, privateer BMW teams and drivers will have the opportunity to line up at events with the new BMW M235i Racing. With a price of 59,500.00 Euros (excl. VAT) and impressive performance figures, the production-based coupé meets all the basic requirements of a successful entry-level racing car.
The plan is initially for the car to be used in series and events such as the VLN Endurance Championship and the Nürburgring 24 Hours on the Nürburgring-Nordschleife. Looking ahead, the BMW M235i Racing should also be successful on international stages for BMW Sports Trophy drivers.
“The basis our engineers had to start with when developing the racing version of the BMW M235i Racing was exceptionally good,” said BMW Motorsport Director Jens Marquardt. “The production models from the BMW M Performance Automobiles range are already incredibly sporty. Because of this, we did not have to make many modifications in order to get the BMW M235i Coupé up and running as a racing car. BMW Motorsport can look back on a long tradition of allowing ambitious teams and drivers an affordable way into motor racing – and of offering them an absolutely competitive car. That was the case recently with the BMW M3 GT4, and that is now being superseded with the BMW M235i Racing. While the BMW Z4 GT3 spearheads our range, the new car means we are now also excellently positioned for the coming years in the field of production-based racing cars.”
The motorsport genes are also easily recognisable in the production version of the BMW M235i Coupé, courtesy of the aerodynamically optimised body design. It is propelled by the most powerful petrol engine developed so far for a BMW M Performance Automobile: a six-cylinder in-line engine with M Performance TwinPower Turbo technology. With a capacity of 2,979ccm, the racing version is capable of generating 333hp (245kW).
Motorsport-specific driving aids such as ABS, DSC and traction control ensure that the motorsport newcomers can also handle the BMW M235i Racing surely and safely. The car also comes with mechanical limited-slip differential, which is also available for the BMW M235i Coupé in the original BMW Parts range. The racing car is also fitted with features such as the FIA-certified safety cell and the modern safety tank. On top of this come components from the BMW M Performance Parts range, such as the rear and front spoilers, diffusor and carbon wing mirrors.
Technical Data BMW M235i Racing.
Больше информации.
На этот год BMW выводит на рынок всего 15 автомобилей, которые уже распроданы. То есть в классе будет участвовать до 15 автомобилей.Трансмиссия - 8 ступенчатый автомат с лепестками.
Подвеска - KW с пружинами от HR.
Шины - строго Dunlop.
Другими словами - как автомобиль выйдет с завода на таком и надо будет участвовать (без изменений). Все автомобили в классе одинаковые. Команды уже продают места на 4 часовую гонку - 3 500 евро на пилота (если едут три пилота). На двоих пилотов - примерно 5 500 евро. В стоимости заложены тренировки в пятницу, обслуживание, страховка и питание).
найдите хотя бы одну причину, чтобы не поехать на ней? ))))